Identifikační údaje a anotace projektu IVOŠ
Název projektu: IVOŠ – zvýšení kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.04/01.0154
Předkladatel: UP Olomouc, Pedagogická fakulta, Katedra technické a informační výchovy
Vedoucí projektu: PhDr. Milan Klement, Ph.D.
Typ projektu: ESF – Operační Program – Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo OP: CZ.1.07
Název OP: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo výzvy: 01
Název výzvy: Olomoucký kraj – 1. kolo výzvy pro GP – oblast podpory 1.1
Prioritní osa: 7.1
Anotace projektu
Společný projekt Katedry technické a informační výchovy PdF UP v Olomouci a 17 partnerských ZŠ Olomouckého kraje je zaměřen na zvyšování kvality ve vzdělávání prostřednictvím zavádění nových metod výuky s využitím multimediální techniky, efektivní využívání ICT při výuce všeobecně vzdělávacích a odborných předmětů 2. stupně ZŠ. Projekt řeší tvorbu výukových interaktivních modulů pro výuku předmětů: anglický jazyk, český jazyk, matematika, fyzika, biologie a zeměpis na ZŠ. Projektem dojde k rozvoji partnerství a vytvoření sítě partnerských (spolupracujících) škol v oblasti předávání a získávání zkušeností, spolupráce a vzájemné kooperace.
Cíle projektu
zavedení nových výukových činností včetně tvorby modulových interaktivních výukových programů s důrazem na předměty: anglický jazyk, český jazyk, matematika, fyzika, biologie a zeměpis.
zlepšení podmínek pro využívání ICT pro žáky i učitele ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech pořízením interaktivních didaktických pomůcek (interaktivní tabule atd.)
rozvoj partnerství a síťování zapojených škol, rozvoj spolupráce fakultních ZŠ, základních škol zřizovaných obcemi (městy) a akademickým prostředím PdF UP Olomouc
Zahájení projektu:1.5.2011
Ukončení projektu:31.10.2013
V rámci projektu „Škola hrou“ jsme se zaměřili na inovaci a zkvalitnění výuky k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a na individualizaci výuky v oblasti digitálních technologií a na inovaci. Pedagogové vypracovali kvalitní sady vzdělávacích materiálů pro český a anglický jazyk, matematiku, zeměpis, dějepis, přírodopis a hudební výchovu. Všechny materiály byly vždy ověřovány ve výuce a pečlivě evidovány a ukládány pro další využití.
Někteří vyučující prošli kurzy, které jim pomohly při výuce a při tvorbě DUMů. Všechny výukové materiály byly tvořeny tak, aby žáci danou problematiku lépe pochopili. Hodiny byly pro žáky zajímavější, motivující a obsahovaly mnoho nových interaktivních prvků, testů a hypertextových odkazů. Všechny hodiny jsou tvořeny tak, aby mohly být odučeny v multimediální učebně, v počítačové učebně nebo přímo ve třídě za pomocí notebooku a dataprojektoru.
Díky finančním prostředkům z projektu EU peníze školám jsme dostali možnost zakoupit nové technické vybavení. Na škole jsme vybavili novou počítačovou učebnu a zakoupili jsme také notebooky pro pedagogické pracovníky a dva dataprojektory, aby bylo možné výukové materiály odučit v jakékoliv učebně. Hodiny se staly velmi kvalitní a zajímavé, což mimo jiné ocenila i školní inspekce, které nás navštívila v době testování DUMŮ.
Pedagogičtí pracovníci, kteří vytvářeli vzdělávací materiály, byli za svou namáhavou a kvalitní práci finančně odměněni.
Můžeme říct, že všechny cíle v našem projektu byly naplněny a výuka na naší škole se díky tomu zkvalitnila a stala zajímavou pro většinu žáků.
Pokud máte zájem o materiály, které byly vytvořeny na naší škole, napište si o ně na adresu školy nebo si je můžete stáhnout na https://www.dumy.cz ( pro vyhledání DUMů ZŠ Libina zadejte jméno vkladatele: Roman Hanák).
Název projektu: ZŠ Libina 22
Číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/16_022/0007657
Zahájení realizace projektu: 1. 9. 2017
Ukončení realizace projektu: 31. 8. 2019
Délka realizace: 24 měsíců
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Naše škola se stala úspěšným žadatelem v rámci výzvy 02_16_022 . Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
Projekt je kombinací aktivit z těchto oblastí: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ a extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ.
Cílem projektu je personální posílení našeho týmu o školního asistenta, osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v kurzech zaměřených na čtenářskou gramotnost, matematickou gramotnost, cizí jazyky, inkluzi a extrakurikulární rozvojové aktivity jako je čtenářský klub, klub zábavné logiky a deskových her a doučování žáků ohrožených školním neúspěchem.
Nastavené šablony:
Školní asistent – personální podpora ZŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu – školního asistenta základní škole. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména žákům ohroženým školním neúspěchem.
.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání prostřednictvím kurzů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků DVPP. Pedagogičtí pracovníci budou podpořeni v získávání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti čtenářské gramotnosti a matematické gramotnosti.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 32 hodin
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání prostřednictvím kurzů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků DVPP. Pedagogičtí pracovníci budou podpořeni v získávání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti cizích jazyků.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 32 hodin
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí účasti na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze a na využívání efektivních vyučovacích metod.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 56 hodin
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání prostřednictvím kurzů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků DVPP. Pedagogičtí pracovníci budou podpořeni v získávání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti cizích jazyků.
Čtenářský klub pro žáky ZŠ
Cílem je realizace čtenářského klubu pro žáky základní školy. Má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí.
Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ
Cílem je realizace klubu zábavné logiky a deskových her pro žáky základní školy. Má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí. Aktivita vede k rozvoji logického, informatického a strategického myšlení žáků.
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Aktivita může být využita pro žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů daných Rámcovým vzdělávacím programem především v hlavních předmětech (český jazyk, matematika, cizí jazyk).